امام صادق (علیهالسّلام) فرمود: آنگاه که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فاطمه را به ازدواج علی (علیهالسّلام) درآورد، وارد بر دخترش شد، در حالیکه فاطمه (سلام الله علیها) گریه میکرد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: چرا گریه میکنی؟ به خداوند سوگند اگر در میان اهل بیتم کسی بهتر از علی بود همانا تو را به ازدواج او در میآوردم. من تو را از پیش خود به ازدواج او در نیاوردم، بلکه خداوند تو را برای علی تزویج نمود.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: خداوند متعال میان من و علی بن ابیطالب برادری ایجاد کرد و خداوند دخترم فاطمه را به ازدواج او در آورد. خداوند علی (علیهالسّلام) را وصی و خلیفهام قرار داد، پس علی از من است و من از اویم. دوستدار او دوستدار من و دشمن او دشمن من است. همانا فرشتهها بواسطه دوستی علی بن ابیطالب (علیهالسّلام) به خداوند نزدیک میشوند.
جابر بن عبدالله انصاری میگوید: آنگاه که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فاطمه را به ازدواج علی (علیهالسّلام) در آورد، عدهای از مردم قریش گفتند یا رسول الله؛ فاطمه را با مهریهای اندک به ازدواج علی درآوردی؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: من او را به ازدواج علی در نیاوردم همانا خداوند در آن شب که به معراج رفتم، او را به عقد علی بن ابیطالب درآورد.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: من بشری مانند شما هستم. از میان شما همسر اختیار میکنم و دختران خود را به همسری مردان شما درمیآورم، مگر دخترم فاطمه که حکم تزویجش از آسمان آمده است.
- ۰ ۰
- ۰ نظر
سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س)